ВООЗ офіційно визнала хворобою ігровий розлад
На сесії Всесвітньої організації охорони здоров'я в Женеві затвердили нову редакцію міжнародної класифікації хвороб, до неї вперше занесли залежність від комп'ютерних і відеоігор. Представники ігрової індустрії ВООЗ закликали переглянути це рішення.
Всесвітня організація охорони здоров'я офіційно визнала хворобою ігровий розлад, занісши його до міжнародної класифікації хвороб. Нову редакцію класифікації (МКХ-11) затвердили 25 травня під час 72-ї Всесвітньої асамблеї ВООЗ у Женеві, повідомляє сайт організації.
Ігровий розлад визначають як модель ігрової поведінки при захопленні комп'ютерними або відеоіграми, відрізняється порушенням контролю за грою, наданням їй усе більшого пріоритету, порівнюючи з іншими видами діяльності, інтересами та повсякденними заняттями, а також продовженням або інтенсифікацією ігрової діяльності, незважаючи на появу небажаних наслідків.
"Занесення ігрового розладу до складу МКХ-11 відбувається після того, як у багатьох країнах світу було розроблено програми лікування для людей із вадами здоров'я, ідентичними тим, які характерні для ігрового розладу, і сприятиме, щоб працівники охорони здоров'я приділяли більше уваги ризику розвитку цього розладу, а отже, і відповідних заходів його профілактики та лікування", – ідеться на сайті ВООЗ.
МКХ-11 набуде чинності 1 січня 2022 року.
Занести ігровий розлад до офіційного списку хвороб експерти ВООЗ запропонували у 2018 році, раніше його вважали "нав'язливою поведінкою".
Представники індустрії онлайн-ігор із Європи, США, Канади, Австралії, Нової Зеландії, Південної Кореї, Південної Африки і Бразилії заявили, що ВООЗ слід переглянути своє рішення найближчим часом.
"ВООЗ є поважною організацією, і її керівництво має спиратися на регулярні, інклюзивні і прозорі висновки, підкріплені висновками незалежних експертів. Немає достатньо переконливих доказів, щоб виправдати занесення ігрового розладу до одного з найважливіших нормативних документів ВООЗ", – ідеться у спільній заяві великих учасників бізнесу, опублікованій на порталі Entertainment Software Association.