$40.64 €43.47
menu closed
menu open
weather +19 Київ

Колектив Kyiv Post заявив, що закриття видання та їхні звільнення – розплата власника

Колектив Kyiv Post заявив, що закриття видання та їхні звільнення – розплата власника Газета Kyiv Post виходить із 1995 року
Фото: depositphotos.com
Колектив української англомовної газети Kyiv Post вважає закриття видання розплатою його власника, одеського бізнесмена Аднана Ківана. Про це йдеться у заяві колективу, яку опублікувала у Facebook журналістка Kyiv Post Анна Миронюк.

Журналісти наголосили: незалежне видання Kyiv Post від сьогодні припинило існування.

"Зранку 8 листопада співробітники Kyiv Post прийшли на роботу, де дізналися, що їх звільнено. Ще три тижні тому власник Kyiv Post, одеський забудовник Аднан Ківан заявляв, що має інші плани – розширити Kyiv Post та запустити україномовне медіа під брендом видання", – ідеться у заяві.

Співробітники газети були здивовані такими планами Ківана, крім того, несподіваною для них стала інформація про призначення на керівну посаду "людини, пов'язаної з власником". У заяві не згадують імені цієї людини, але колишня шеф-редакторка новин одеського "7 каналу", що належить Ківану, Олена Ротарі у Facebook у жовтні оголошувала про набір співробітників до українськомовної редакції, пише "Детектор медіа" (зараз її пост недоступний). Головред Kyiv Post Браян Боннер тоді сказав виданню, що нічого не знає про запуск українськомовного Kyiv Post.

За кілька днів Боннер підтвердив "Детектору медіа" запуск українськомовного проєкту під брендом Kyiv Post. Він казав, що Ротарі буде заступницею шеф-редактора.

"Ми запускатимемо україномовний Kyiv Post. Але це станеться не завтра. Ми будуватимемо видання поступово й маємо узгодити деталі. Я керуватиму Kyiv Post. Олена Ротарі буде заступницею шеф-редактора, що відповідатиме за версії українською та російською мовами. Ми шукаємо потенційних кандидатів на різні вакансії, від репортерів до редакторів", – говорив він 16 жовтня.

У заяві колективу газети йдеться, що такі дії Ківана журналісти розцінили як втручання у редакційну політику.

"Ми вбачали ризики в обраному Аднаном Ківаном форматі розширення видання. Спроба колективу зберегти незалежність Kyiv Post викликала супротив власника. Ми вважаємо припинення роботи видання та звільнення колективу розплатою Аднана Ківана. Він офіційно заявив про плани реорганізувати Kyiv Post та перезапустити його вже за місяць із новою командою. Ми вважаємо, що таким чином власник позбавляється незручних, чесних та принципових журналістів", – резюмували автори заяви.

Вони повідомили, що сьогодні пропонували Ківану продати видання чи передати торгову марку його колективу, але бізнесмен відмовився.

Ексзаступниця головного редактора видання Ольга Руденко у Facebook заявила, що немає жодного перезапуску видання.

"Є вбивство Kyiv Post як незалежного видання. Після цього відбудеться ймовірний перезапуск псевдо Kyiv Post із командою повністю лояльних до власника людей. Це не матиме стосунку до тієї журналістики, якою займався Kyiv Post 26 років", – наголосила вона.

Контекст

Англомовну газету Kyiv Post заснували 1995 року, перший власник – американець Джед Санден – 2009 року продав видання британсько-українському бізнесмену Мохаммаду Захуру. Той, відповідно, 2018 року продав газету Ківану.

Сьогодні Ківан оголосив про "повне переформатування Kyiv Post". Після перезапуску видання виходитиме англійською, українською, російською та арабською мовами, сказав він. На сайті газети з'явилося повідомлення, що видання закривають "негайно" та "на короткий час", а Боннер заявив, що піде у відставку.

За даними головної редакторки видання "Українська правда" Севгіль Мусаєвої, проблеми у редакції почалися кілька тижнів тому і вони нібито пов'язані з тиском на Ківана з боку Офісу президента.