Шендерович: За Павленським тепер ходитимуть санітари з вогнегасниками
Акція Петра Павленського з підпалом дверей Банку Франції в художньому сенсі є вульгарністю, уважає російський письменник і публіцист Віктор Шендерович.
Учинок російського художника-акціоніста Петра Павленського, який підпалив Банк Франції, розчарував із художнього погляду і перекреслив позитивне враження від його попередніх перформансів. Про це в ефірі телеканала "Дождь" заявив письменник і публіцист Віктор Шендерович.
"Сумна історія. Мені здається, ми стали свідками професійної та людської деградації. Почну з професійної. Анна Ахматова казала, що перший чоловік, який порівняв жінку з трояндою, був поетом, а другий був пошляком. Павленський у собі це поєднав", – уважає письменник.
Якщо у підпалі Павленським фасаду будівлі ФСБ у Москві можна було побачити "поезію відчаю", то інцидент із Банком Франції став повторенням прийому, тиражуванням, що в художньому сенсі "коштує п'ять копійок", заявив Шендерович.
"Що стосується людського... Раптом з'ясувалося, що яскравий художник, який так безстрашно виступив проти нашого вітчизняного тоталітаризму, – типовий лівак. Борець проти французької банківської системи, із піроманським ухилом. Добре, за ним тепер ходитимуть санітари з вогнегасниками", – підсумував він.
У ніч на 16 жовтня Павленський підпалив будівлю філії Банку Франції в Парижі.
За словами росіянина, акція мала символізувати розгоряння пожежі світової революції.
Художника і його дружину затримала французька поліція.