$41.34 €43.94
menu closed
menu open
weather +2 Київ
languages

Портников про "кремлівську доповідь": Українській владі буде важко робити вигляд, що є гарні російські олігархи, "наші земляки", а є погані, особисті друзі Путіна

Портников про "кремлівську доповідь": Українській владі буде важко робити вигляд, що є гарні російські олігархи, "наші земляки", а є погані, особисті друзі Путіна Портников: Одна частина грошей "Альфи" йшла на виробництво техніки, що вбивала українців, а інша – на брудні танці у Львові
Фото: Виталий Портников / Facebook

Занесення до списку наближених до президента РФ Володимира Путіна олігархів вихідця з України банкіра Михайла Фрідмана нагадало політичному оглядачу Віталію Портникову про масові поїздки української еліти на джазовий фестиваль до Львова, який до 2017 року спонсорував "Альфа-Банк".

Уродженець Львова, співвласник "Альфа-Банку" та фігурант "кремлівської доповіді" Михайло Фрідман фінансував джазовий фестиваль у своєму рідному місті, який любили відвідувати представники української "богеми" і політичної еліти. Тепер ці поїздки варто оцінювати під іншим кутом зору, пише в колонці для "ЛІГАБізнесІнформ" журналіст Віталій Портников.

"Фінансування (фестивалю) не припинилося й після початку війни Росії проти України (хоча і до неї було ганебним). Не припинилися і поїздки на фестиваль представників української "богеми" та іншої "патріотичної еліти", навіть українських посадовців, які з піною біля рота відстоювали своє право брати участь у ганебному заході. Скільки аргументів я чув щодо доцільності такого заходу на гроші "Альфи" і щодо участі тих, кому хотілося приємно провести час у Львові! Ну, звісно, і невелика частина, якій просто потрібно було дістати доступ до тіла Фрідмана, про неї особлива розмова, це був узагалі не джаз, а політика чистої води", – ідеться в публікації.

Портников зазначив, що Фрідман і голова ради директорів "Альфа-Банку" Петро Авен усіляко намагалися уникнути потрапляння до списку американського мінфіну. Авен заявив про відмову фінансової установи інвестувати в російську оборонну промисловість. Це наводить на думку про те, що раніше таке інвестування було, написав журналіст.

"Виходить, що одна частина грошей "Альфи" йшла на виробництво техніки, яка вбивала українців, а інша – на брудні танці у Львові. Вітаю вас, панове колабораціоністи, що танцюють: дотанцювалися", – заявив він.

У 2017 році оргкомітет львівського "Альфа Джаз Фесту" оголосив про ребрендинг і відмову "Альфа-Банку" від спонсорства.

"Фрідман нікуди з України не подівся. Працюють філії його банку, а сам магнат фінансує будівництво меморіального комплексу в Бабиному Яру разом з іншими – так-так, іншими! – фігурантами "кремлівської доповіді". Може, час уже схаменутися, га?" – обурився Портников.

Потрапляння до списку мінфіну США Фрідмана, Авена та інших представників "старого російського олігархату" ставить їх в один ряд із тими, хто безпосередньо пов'язаний із функціонуванням кремлівського мілітаристського режиму, уважає автор.

"Зараз українській владі та українському суспільству – як, утім, владі та суспільству інших схильних до колаборації країн – буде важко робити вигляд, що є "гарні" російські олігархи, "наші земляки" і "взагалі вивели гроші за кордон", а є погані, особисті друзі Путіна. Немає більше жодної різниці між (Аркадієм) Ротенбергом і Фрідманом, між (Геннадієм) Тимченком і (Романом) Абрамовичем. І навіть між (Сергієм) Шойгу й Авеном жодної різниці немає – обидва у списку, обидва сприяли розбуханню російської військової машини", – пише Портников.

29 січня міністерство фінансів США подало Конгресу "кремлівську доповідь" – список зі 114 високопосадовців і 96 олігархів, наближених до "російського режиму". У доповіді згадано всіх російських міністрів, зокрема прем'єр-міністра Дмитра Медведєва, помічників і радників президента РФ Володимира Путіна, очільників Москви і Санкт-Петербурга, а також бізнесменів зі статком понад $1 млрд.

Складання доповіді вимагав закон "Про протидію супротивникам Америки за допомогою санкцій" про введення обмежувальних заходів проти Ірану, Росії та Північної Кореї.