ПЦУ заявила про готовність до дискусії про календарну реформу, що передбачає, зокрема, перенесення дати Різдва

ПЦУ заявила про готовність до дискусії про календарну реформу, що передбачає, зокрема, перенесення дати Різдва На сучасному етапі парафіяни ПЦУ святкують Різдво 7 січня
Фото: EPA

Низка православних церков святкує Різдво 25 грудня, але це стало наслідком масштабної календарної реформи у XX столітті й переходу на новоюліанський календар, зазначили у Православній церкві України.

Православна церква України готова проводити дискусії про календарну реформу, яка, зокрема, стосуватиметься і перенесення дати Різдва із 7 січня на 25 грудня. Про це пресслужба ПЦУ повідомила у Facebook 3 грудня.

"Усі необхідні реформи мають впроваджуватися поступово й мудро. Зважаючи на те, що низка помісних православних церков користується новоюліанським календарем, Православна церква України також не проти календарної реформи, але якщо її підтримуватиме більшість вірян, а також якщо соборний орган Православної церкви України розгляне та ухвалить відповідне рішення. Важливо розуміти, що таке реформування – довготривалий процес, частина якого – масштабна інформаційно-просвітницька робота", – цитує пресслужба предстоятеля ПЦУ митрополита Епіфанія.

У ПЦУ зазначили, що низка православних церков святкує Різдво 25 грудня за новим стилем, але це стало наслідком масштабної календарної реформи у XX столітті й переходу на новоюліанський календар.

"Мова йде не просто про те, щоб "перенести" святкування Різдва Христового, а про повноцінну календарну реформу, яка стосується всього богослужбового року, а не лише одного-двох святкових днів. Історія календарних реформ у церкві знає і успішні, і драматичні приклади, на які слід зважати, обговорюючи це питання в контексті української церкви. Бо в низці церков після запровадження реформи виникли розділення, часом не подолані й досі", – заявили у пресслужбі.

У Православній церкві України своїм першочерговим завданням вважають "об'єднання всіх православних країни навколо Київського престолу".

"Це відповідає церковній традиції, канонічним правилам та прямо зазначено як норма отриманого нами томосу [про автокефалію]. Тому, безсумнівно, дискусії про календар триватимуть і в церкві, і в суспільстві. Але важливо, щоб вони були доброзичливими та сприяли кращому розумінню календарного питання, а не просто розпалювали суперечки та ворожнечу. І щоби, як їхній підсумок, досягши єднання українського православ'я, помісна церква спільною волею всієї своєї повноти на це питання дала мудру і єднаючу відповідь", – ідеться в повідомленні.

У лютому 2019 року Епіфаній заявляв, що церковний календар "не є догмою" і в цьому питанні можна ухвалювати зміни. Водночас, за його словами, потрібно провести просвітницьку роботу, щоб суспільство було готовим до таких змін.

Як читати "ГОРДОН" на тимчасово окупованих територіях Читати