$38.33 €41.59
menu closed
menu open
weather +4 Київ

В YouTube повернувся контент російських пропагандистських каналів

В YouTube повернувся контент російських пропагандистських каналів У березні 2022 року YouTube заблокував акаунти російських державних телеканалів, але за пів року їхній контент знову почав з'являтися на платформі
Фото: depositphotos.com

На відеохостингу YouTube з'явилися канали, які публікують контент російських пропагандистських каналів НТВ, "Россия 1" та RT (раніше мав назву Russia Today).

Наприклад, фрагменти програм телеканала НТВ, який розповсюджує прокремлівські наративи, з'являються на YouTube-каналі з назвою "НТВ Новости".

У березні 2022 року YouTube почав блокувати акаунти російських телеканалів, пов'язаних або фінансованих урядом РФ. Зокрема, про блокування YouTube-акаунтів телеканала НТВ стало відомо 2 березня. На них було 17 млн підписників, повідомляв НТВ у Telegram.

На YouTube-каналі "НТВ Новости", який зараз доступний для українських користувачів, приблизно 26,3 тис. підписників. Перше відео на сторінці з'явилося наприкінці вересня 2022 року.

Скріншот: youtube.com/@user-vl9hl8pc8g Скріншот: НТВ Новости / YouTube

Водночас на офіційному сайті телеканала (його можна відкрити за допомогою VPN) вказано, що він тепер публікує свої відео лише на російському аналогу YouTube – Rutube.

YouTube-канал "НТВ Новости" знаходить, якщо його шукати в пошуковій системі Google.

Скріншот: google.com Скріншот: google.com

Окрім того, у YouTube доступний канал під назвою "60 минут LIVE". Він публікує й ефіри програми з однойменною назвою, яку на каналі "Россия 1" веде пропагандистка Ольга Скабєєва, і випуски програм новин "Вести" та "Большие вести".

На каналі понад 50 тис. підписників, перші відео там з'явилися більш ніж чотири місяці тому – у жовтні.

Скріншот: youtube.com/@60tv Скріншот: 60 МИНУТ LIVE / YouTube

На деяких відео є попередження: "Цей контент, на думку учасників YouTube, містить матеріали, які можуть налякати або шокувати деяких користувачів".

Скріншот: 60 ХВИЛИН LIVE/YouTube Скріншот: 60 МИНУТ LIVE / YouTube

Офіційно контент державної медіагрупи ВДТРК, куди входять канали "Россия", "Россия 1", "Россия 24", НТВ та інші, публікують на платформі "Смотрим". На цьому сайті немає згадок про YouTube-канали "НТВ Новости" та "60 минут LIVE".

Також у YouTube з'явився канал під брендом RT – RT news. Його матеріали публікують англійською мовою. Тематика відео – відносини між Росією та США. Наприклад, одне з відео має назву (орфографію збережено) "Biden war with russian" (у перекладі – "Війна [президента США Джо] Байдена із росіянином").

Перші матеріали на цей канал також завантажили чотири місяці тому. Нині на ньому менше ніж 6 тис. підписників.

Скріншот: youtube.com/@rtnewsmsk Скріншот: RT news / YouTube

RT – Російська державна медіагрупа, яка спрямована на закордонну аудиторію. Канали групи ведуть мовлення англійською, арабською, іспанською, французькою й німецькою мовами.

На сайті RT вказано, що вона розміщує свої відео на відеохостингу Rutube, згадок про YouTube-канал RT news на ньому немає.

Контекст

YouTube почав блокувати по всьому світу акаунти російських державних телеканалів навесні торік у відповідь на повномасштабне вторгнення Росії в Україну. "Ми видаляємо контент про вторгнення Росії в Україну, який порушує цю політику. Отже, ми також почали блокувати доступ до каналів YouTube, пов'язаних зі ЗМІ, які фінансує держава, по всьому світу", – ішлося в заяві компанії.

YouTube також вирішив зупинити всі види монетизації в російському сегменті.

Наприкінці березня представники відеохостингу YouTube розповіли The Guardian, що протягом місяця сервіс видалив понад 70 тис. відеороликів і 9 тис. каналів, пов'язаних з війною в Україні, за порушення правил щодо контенту. Скільки серед цих каналів належали російським державним ЗМІ, платформа не уточнювала.