ГОРДОН
 
 
КУЛЬТУРА ЕКСКЛЮЗИВ "ГОРДОНА"

Хржановський: Для "Дау" ми побудували в Харкові найбільшу декорацію у Європі. За три роки в ній не було нікого в сучасному костюмі та з мобільним

Цей матеріал можна прочитати і російською мовою
Хржановський: Унікальність проєкту в тому, що було збудовано модель певного життя, у якому реальність і придумане блимали
Хржановський: Унікальність проєкту в тому, що було збудовано модель певного життя, у якому реальність і придумане блимали
Фото: Илья Хржановский / Facebook

Творці проєкту "Дау" побудували в Харкові замкнуту декорацію розміром 13 тис. метрів, про це режисер Ілля Хржановський розповів у ефірі авторської програми засновника інтернет-видання "ГОРДОН" Дмитра Гордона.

Проєкт "Дау" став наймасштабнішим проєктом некомерційного кіно за останні 50 років, про це російський режисер, художній керівник центру "Бабин Яр" Ілля Хржановський розповів у ефірі авторської програми засновника інтернет-видання "ГОРДОН" Дмитра Гордона.

Унікальність проєкту в тому, що було побудовано "модель певного життя, у якому реальність і придумане блимали", вважає Хржановський.

"Ось цього блимання реальності та справжнього, напевно, ніколи ще в такому обсязі не робили. Ми ж побудували якийсь світ. Чому я кажу "світ"? Тому що це була замкнута декорація 13 тисяч метрів. Це найбільша декорація у Європі, до речі. Її побудували в Харкові. Ми там побудували декорацію Москви, тому що старої Москви в Москві і не було, вже й немає. І ми вирішили побудувати Москву там, де її ніколи не було. Побудували в Харкові", – розповів режисер.

Декорації інституту, у якому проводили зйомки, було побудовано на місці колишнього басейну "Динамо".

"Це була декорація секретного наукового інституту в Москві, який існував із 1938-го до 1968 року. І в цій декорації протягом більше ніж двох років жили і працювали люди, які не були акторами, а просто вміли робити те чи інше. Наприклад, вони були двірниками, кухарями, прибиральницями, лаборантами, вченими, завідувачами лабораторій, адміністрації, чекістами. Тобто це була повна модель якогось життя, у якому був обіг радянських рублів. Ми друкували радянські гроші", – зазначив Хржановський.

Хржановський: Бабин Яр – прокляте місце. І найважливіше завдання проєкту – зняти це прокляття. Читайте повну версію інтерв'ю

Увійти в інститут можна було тільки переодягнувшись, щоб відповідати епосі зйомок.

"І далі ви входили в декорацію, де завжди протягом цих двох із гаком років був інший час. За ці два з гаком роки, майже три, у ній ніколи не було нікого в сучасному костюмі, з мобільним телефоном", – говорить режисер.

Проєкт "Дау" охоплює 14 фільмів, виробництво яких розпочали 2008 року. Зйомки відбувалися в Харкові, де автори кінопроєкту точно реконструювали побут, соціально-культурне та політичне життя СРСР у першій половині ХХ століття, зокрема побудували велику декорацію у вигляді науково-дослідного інституту. У фільмі знімалося кілька сотень людей, зокрема засновник видання "ГОРДОН", журналіст Дмитро Гордон, ексмер Києва Леонід Черновецький, політики Нестор Шуфрич і Михайло Добкін та інші відомі люди.

В основі кіноциклу – мемуари Конкордії Дробанцевої, дружини видатного радянського фізика, лауреата Нобелівської премії 1962 року Льва Ландау.

Хржановський народився в Росії, але 2009 року виїхав із країни. Член Європейської академії кіномистецтв. В Україні кінорежисер прожив п'ять років. Зараз живе в Лондоні.

У 2019 році прем'єрні покази кінопроєкту "Дау" в Парижі зібрали численну глядацьку аудиторію (понад 40 тис. осіб). Водночас картини заборонено до показу на території Росії. У березні 2014 року Хржановський підписав лист колегам з України, у якому засудив російську військову інтервенцію.

ВІДЕО

Відео: В гостях у Гордона / YouTube
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

КОМЕНТАРІ:

 
Заборонені нецензурна лексика, образи, розпалювання міжнаціональної та релігійної ворожнечі і заклики до насильства.
 
Залишилось символів: 1000
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ
 

Натисніть «Подобається», щоб читати
Gordonua.com в Facebook

Я вже читаю Gordonua в Facebook

 
 
 
 
 

Публікації

 
усі публікації