ГОРДОН
 
 

Нацрада з телерадіомовлення оштрафувала "Наш", "112 Україна" і NewsOne на загальну суму 570 тис. грн

Цей матеріал можна прочитати і російською мовою
Нацрада оштрафувала телеканали за п'ять порушень
Нацрада оштрафувала телеканали за п'ять порушень
Фото: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення / Facebook

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оштрафувала телеканал "Наш" за антиукраїнські висловлювання в його ефірі колишнього прем'єр-міністра України Миколи Азарова. Про це 27 травня поінформував сайт регулятора.

"За поширення висловлювань, які містять заклики до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі й ненависті [...] застосовано штрафну санкцію. Компанія має сплатити понад 100 тис. грн штрафу за слова Азарова, що прозвучали в передачі "Марафон" 15-го і 16 грудня 2020 року і на які компанія належно не відреагувала", – ідеться в повідомленні.

За даними регулятора, Азаров, який переховується від українського правосуддя, "поклав відповідальність за ведення бойових дій на території України на Збройні сили України, при цьому вдався до викривлення реальних подій, що відбуваються на сході України, із використанням провокаційних, образливих та дискримінаційних висловлювань щодо ЗСУ і добровольчих формувань".

У відомстві уточнили, що йдеться про 114 тис. грн.

Також Нацрада оштрафувала "Наш" на 114 тис. грн за висловлювання в телеефірі 15 січня 2021 року екснардепки від Партії регіонів Олени Бондаренко.

"Бондаренко заперечувала участь у збройному конфлікті на Донбасі збройних сил Російської Федерації й не згадувала про дії незаконних збройних формувань, які вчиняють незаконний збройний спротив на території окремих районів Донецької та Луганської областей. На думку Бондаренко, присутність російських військових на Донбасі "довести неможливо" й досі немає жодних доказів їхньої присутності. Натомість вона звинуватила українську армію в обстрілах українських міст із повітря, проте на навела жодного доказу", – пояснив регулятор.

Разом зі ще одним штрафом за висловлювання Бондаренко телеканал має заплатити 228 тис. грн.

Штраф виписали й телеканалу "112 Україна", в ефірі якого наприкінці січня 2021 року голова Компартії України Петро Симоненко заявляв про "громадянську війну" на Донбасі, ініціаторами якої нібито були "українські націоналісти й неофашисти". "112 Україна" має заплатити 114 тис. грн.

Нацрада України з телерадіомовлення вирішила економічно покарати і NewsOne. Телеканалу інкримінують використання в його ефірі на початку січня 2021 року "мови ворожнечі" з боку пропагандиста В'ячеслава Піховшека.

"Висловлювання [...] містили ксенофобські, дискримінаційні та принизливі ознаки, оскільки частину українського суспільства за ознакою мови та прихильності до демократичного розвитку України було названо "ворогами" з агресивними намірами стосовно російськомовного населення України", – повідомив регулятор.

NewsOne оштрафували на 114 тис. грн.

Контекст:

Телеканали "112 Україна" та NewsOne належать нардепу від "Опозиційної платформи – За життя" (ОПЗЖ) Тарасу Козаку. Телеканал "Наш" запущений народним депутатом VIII скликання Євгенієм Мураєвим.

2 лютого президент України Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО про застосування санкцій проти Козака та телеканалів, які йому належать. Санкції передбачають позбавлення ліцензій "112 Україна", ZIK і NewsOne, їм наказано припинити мовлення, усю легальну діяльність медіакомпаній припинено строком на п'ять років. Провайдери відразу ж почали блокувати телеканали, а ті зробили спільну заяву про "політичну розправу" й пообіцяли боротися "за своє право вести мовлення для українців".

Співробітники телеканалів "112 Україна", ZIK, NewsOne, які потрапили під санкції РНБО та які пов'язують із нардепом від ОПЗЖ і кумом президента РФ Володимира Путіна Віктором Медведчуком, вийшли 26 лютого в ефір на каналі "Перший незалежний". 25 лютого у львівського каналу змінився власник, ним стало ТОВ "Медіахолдинг "Новини", яке створили 100 працівників заблокованих каналів.

За годину канал від'єднали від мовлення на супутнику, а потім і в кабельних мережах, він і далі мовить в інтернеті. В ефірі й соцмережах телеканала повідомили, що провайдерам та супутниковим операторам надійшла вимога від СБУ не надавати йому жодних послуг.

24 квітня телеканали "112 Україна", ZIK і NewsOne заблокували на відеохостингу YouTube. "Перший незалежний" у YouTube, як і раніше, доступний.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

КОМЕНТАРІ:

 
Заборонені нецензурна лексика, образи, розпалювання міжнаціональної та релігійної ворожнечі і заклики до насильства.
 
Залишилось символів: 1000
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ
 

Натисніть «Подобається», щоб читати
Gordonua.com в Facebook

Я вже читаю Gordonua в Facebook

 
 
 
 
 
Більше матеріалів
 

Публікації

 
усі публікації