ГОРДОН
 
 

Заблоковані канали з "пулу Медведчука" збільшили витрати на політичну рекламу у Facebook – "Опора"

Цей матеріал можна прочитати і російською мовою
Після зростання кількості реклами кількість підписників на сторінки підсанкційних каналів швидко і суттєво зросла
Після зростання кількості реклами кількість підписників на сторінки підсанкційних каналів швидко і суттєво зросла
Фото: depositphotos.com

Телеканали "112 Україна", ZIK, NewsOne, які пов'язують із головою політради ОПЗЖ Віктором Медведчуком, збільшили витрати на рекламу в соціальних мережах. Їхні рекламні повідомлення складаються зі звинувачень у цензурі, критики центральної влади і регулярних закликів стежити за телеканалами в соціальних мережах, пише "Опора".

Телеканали "112 Україна", ZIK, NewsOne, які потрапили під санкції, після блокування на телебаченні стали витрачати більше коштів на політичну рекламу на своїх сторінках у Facebook. Про це повідомляє організація громадського контролю "Опора".

Після блокування в ефірі "112 Україна", ZIK і NewsOne перейшли на інші платформи для мовлення. Окрім ефірів у YouTube і розміщення новин на власних сайтах, телеканали почали активніше використовувати соціальні мережі, зокрема Facebook.

Облікові записи ці медіа створили задовго до заборони телеканалів. Станом на 22 лютого 2021 року загальна аудиторія трьох телеканалів у Facebook – 1,2 млн підписників.

Як повідомляє "Опора", із лютого трансляція політичної реклами на Facebook-сторінках телеканалів значно зросла. Окрім того, рекламні повідомлення сторінок стали набагато дорожчими.

Наприклад, "112 Україна" з червня 2019 року до лютого 2021-го витратив на політичну рекламу в соцмережі приблизно $10,5 тис., 39% цих витрат ($4,1 тис.) припали на 20 січня – 18 лютого 2021 року. Також зросли витрати сторінок телеканалів ZIK і NewsOne. У січні – лютому 2021-го вони інвестували в рекламу по 44% загальних витрат із червня 2019 року.

За даними громадянської мережі, на кожен із YouTube-каналів усіх трьох медіа, які вони рекламують у Facebook, після заборони мовлення на телебаченні підписалося по 30 тис. користувачів. Оскільки дані про рекламу в українському YouTube поки закриті, з'ясувати, як саме відбувся приріст аудиторії каналів, не можна.

За допомогою аналітичного інструмента Crowdtangle "Опора" проаналізувала активність і популярність Facebook-сторінок телеканалів протягом останніх шістьох місяців. Після зростання кількості рекламних повідомлень, які транслювали ці сторінки, кількість підписників на їхніх сторінках у Facebook швидко і суттєво зросла.


Графік: www.oporaua.org
Графік: www.oporaua.org


"Опора" зазначає, що від дня заборони мовлення телеканалів сторінки трьох телеканалів транслювали однакові рекламні повідомлення із критикою президента Володимира Зеленського як за "цензуру" й "обмеження свободи слова", так і його діяльність на посаді президента. Рекламні повідомлення складаються повністю зі звинувачень у цензуруванні каналів, критики центральної влади і регулярних закликів стежити за телеканалами в соціальних мережах.

2 лютого Зеленський ввів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони про застосування санкцій проти нардепа від "Опозиційної платформи – За життя" Тараса Козака та належних йому телеканалів.

Санкції передбачають позбавлення ліцензії "112 Україна", ZIK і NewsOne, їм наказано припинити мовлення, усю легальну діяльність медіакомпаній припиняють строком на п'ять років. Провайдери відразу ж почали блокувати телеканали, а ті зробили спільну заяву про "політичну розправу" і пообіцяли боротися "за своє право мовити для українців".

3 лютого Міністерство культури та інформаційної політики України надіслало офіційний запит у YouTube про закриття акаунтів телевізійних каналів "112 Україна", ZIK і NewsOne.

Радник глави Офісу президента Михайло Подоляк зазначав, що йдеться про канали з так званого пулу голови політради ОПЗЖ, кума президента РФ Віктора Медведчука. Їх "досить активно й часто відкрито використовують як інструменти чужої іноземної пропаганди в Україні", підкреслив Подоляк.

Зеленський 2019 року заявляв, що Козак і Медведчук – це "одна історія" в контексті володіння українськими телеканалами.

Блокування "112 Україна", ZIK і NewsOne не має нічого спільного з наступом на свободу слова, підкреслила прессекретарка Зеленського Юлія Мендель. За її даними, є підтвердження того, що ці канали фінансують із Росії.

Після блокування телеканалів, як з'ясував "Детектор медіа", медіахолдинг "Новини" вирішив об'єднати їх в один, а засновниками зробити співробітників. ТОВ "Медіахолдинг "Новини", засновниками якого стало 100 осіб, було зареєстровано 18 лютого, за два тижні після блокування каналів, повідомив міністр культури та інформполітики України Олександр Ткаченко.

За даними "Детектор медіа", новий канал уже створюють на базі львівського "Першого незалежного", його планують запустити у квітні 2021 року.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

КОМЕНТАРІ:

 
Заборонені нецензурна лексика, образи, розпалювання міжнаціональної та релігійної ворожнечі і заклики до насильства.
 
Залишилось символів: 1000
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ
 

Натисніть «Подобається», щоб читати
Gordonua.com в Facebook

Я вже читаю Gordonua в Facebook

 
 
 
 
 

Публікації

 
усі публікації