$40.65 €43.54
menu closed
menu open
weather +21 Київ

Ведучий "Дождя" заявив, що телеканал "зміг допомогти багатьом військовослужбовцям з оснащенням". Після скандалу фразу прибрали з повторів ефіру

Ведучий "Дождя" заявив, що телеканал "зміг допомогти багатьом військовослужбовцям з оснащенням". Після скандалу фразу прибрали з повторів ефіру "Дождь" просив слухачів повідомляти, "як мобілізовані служать на фронті", та "про проблеми в російській армії"
Фото: EPA
У соціальних мережах спалахнув скандал навколо російського телеканала "Дождь", який позиціонує себе як опозиційний і зараз базується в Латвії – ведучий заявив, що канал допомагає російським військовим на фронті. Головний редактор "Дождя" Тихон Дзядко стверджує, що використане ведучим формулювання "вводить в оману".

У випуску програми "Здесь и сейчас" від 1 грудня прозвучала фраза ведучого телеканала "Дождь": "Якщо у вас є відомості, є свідчення про те, як відбувається мобілізація, як мобілізовані служать на фронті, вирушають на передову, і ви хочете розповісти про проблеми в російській армії, надсилайте нам повідомлення на пошту або пишіть нам у наш Telegram-бот... Ми сподіваємося, що багатьом, військовослужбовцям зокрема, ми змогли допомогти, наприклад, з оснащенням і просто елементарними зручностями на фронті, тому що історії, які розповідали родичі, чесно кажучи, жахали".

Інформація про допомогу російським військовим "з оснащенням і зручностями на фронті" від телеканала обурила багатьох українців.

"Коли "хороші руські" допомагають "поганим руськім" – чи може світ зрозуміти нарешті що всі вони однакові?" – запитав у Telegram міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко.

"Російський "опозиційний" канал "Дождь" забезпечує необхідними речами російських солдатів, щоб тим було комфортніше вбивати українців. У цьому зізнався сам ведучий. Нагадаю, "Дождь" зараз працює в Латвії, а деякі українські політики досі роздають йому коментарі", – написав у Twitter активіст Сергій Стерненко.

"Це "опозиційне" медіа дістало велику підтримку на Заході", – зазначила журналістка, співзасновниця видання "Заборона" Катерина Сергацкова.

"Їхня боротьба: "Ви не ходіть у воєнкомат, тому що вас заберуть на гарматне м'ясо, але якщо вже пішли, то ми забезпечимо вас усім необхідним", – прокоментував один із користувачів.

Після резонансу головний редактор телеканала Тихон Дзядко заявив у Telegram, що, хоча використана ведучим фраза "створює відчуття у глядача, що телеканал "Дождь" займається наданням допомоги армії РФ", це не так.

"Телеканал "Дождь" не займався, не займається і не займатиметься допомогою з оснащенням російської армії – на фронті чи за його межами. Поштову скриньку army@tvrain.tv створено для збору особистих свідчень про злочини російської армії в Україні та про порушення під час проведення злочинної та безглуздої мобілізації в Російській Федерації", – наголосив Дзядко.

За його словами, поширення такої інформації "необхідне для усвідомлення широкою аудиторією злочинного характеру дій російського керівництва, починаючи з 24 лютого 2022 року".

"Оскільки фраза, яка прозвучала в ефірі, вводить в оману наших глядачів, ми вирішили негайно видалити її з повторів та із запису ефіру. Ми просимо вибачення в наших глядачів", – додав редактор.

Його пояснення переконало не всіх – багато користувачів соцмереж упевнені, що "ведучий сказав усе чітко й однозначно".

"Перепрошую, а як так вийшло, що фраза "ми могли допомогти з оснащенням" почала означати "ми збираємо дані про воєннові злочини"?" – запитують коментатори у Twitter Дзядка.

"У ролику все досить однозначно звучить, зовсім немає відчуття, що ваш ведучий обмовився чи помилився. Успіхів вам у пособництві вбивцям та окупантам, інтернет пам'ятатиме це, сподіваюся, що європейська влада теж зверне на це зізнання увагу", – додала одна з коментаторок.

Контекст

"Дождь" працював у Росії з 2010 року. У 2021 році його визнали у РФ "іноземним агентом".

Від початку повномасштабного вторгнення в Україну 24 лютого Роскомнагляд вимагає, щоб ЗМІ називали воєнні дії в Україні "спеціальною операцією" і не вживали слів "війна", "вторгнення" чи "напад". Через відмову виконувати цю вимогу у РФ протягом першого тижня війни заблокували кілька видань, зокрема "Дождь", "Эхо Москвы", The New Times.

Сайт телеканала Роскомнагляд заблокував на вимогу Генпрокуратури. Головний редактор Тихон Дзядко і частина журналістів виїхали з Росії на тлі погроз колективу, повідомило "Радио Свобода". З 4 березня "Дождь" припиняв роботу до 18 липня.

Голова Нацради з електронних ЗМІ Латвії Іварс Аболіньш повідомив 6 червня, що Латвія видала ліцензію на мовлення телеканалу "Дождь" і тепер він вестиме мовлення з Риги. Редакція повідомляла, що на першому етапі студії телеканала розташовуватимуться в Ризі, Амстердамі, Тбілісі й Парижі. У Латвії "Дождь" співпрацює з телекомпанією TV3, у Грузії – з телекомпанією Formula.