ГОРДОН
 
 

Телеканали з "пулу Медведчука" роками уникають обговорення їхньої роботи в Нацраді з телерадіомовлення – Герасим'юк

Цей матеріал можна прочитати і російською мовою
Герасим'юк вважає, що телеканали свідомо не відправляють своїх представників
Герасим'юк вважає, що телеканали свідомо не відправляють своїх представників
Фото: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення / Facebook

За словами голови Нацради України з телерадіомовлення Ольги Герасим'юк, телеканали "112 Україна", ZIK і NewsOne, які пов'язують із нардепом від ОПЗЖ Віктором Медведчуком, не відправляють до Нацради своїх представників і не просять розглянути їхні справи без їхньої участі.

Телеканали "112 Україна", ZIK і NewsOne, які пов'язують із нардепом від "Опозиційної платформи – За життя" (ОПЗЖ) Віктором Медведчуком, уникають обговорення результатів їх перевірки на засіданнях Національної ради України з питань телерадіомовлення.

Про це голова Нацради Ольга Герасим'юк повідомила НВ у інтерв'ю, опублікованому 1 березня.

"Складається акт, у якому пишемо, чи є ознаки порушень. Цей акт надсилається мовнику – той має право зробити до нього свої пояснення, дати свої аргументи. Далі це розглядається на засіданні. На нього мають прийти представники каналу або написати листа про розгляд без їхньої участі. Але, наприклад, у випадках із "112 Україна", NewsOne, ZIK, як правило, вони не приходять. Пишуть, що хтось захворів чи не отримав вчасно запрошення", – сказала вона.

За словами голови Нацради, уперше, якщо представник телеканала відсутній, засідання переносять, але "вони не приходять і другий, і третій, і четвертий, навмисне не отримують запрошення: ані поштою, ані кур'єром, а листоношам кажуть: немає відповідальної особи".

На запитання журналіста, чи свідомо уникають, Герасим'юк відповіла ствердно.

"У випадку із "112 Україна", NewsOne це триває роками. Останній раз, коли ми запрошували "112 Україна", то отримали лист про те, що [російський продюсер телеканала Олексій] Семенов має COVID-19, тому всі відповідальні особи пішли на самоізоляцію. Та це величезна структура – неможливо, щоб усі одразу. Вони не прийшли, але подали заяву на Нацраду до комітету [Верховної Ради з питань свободи слова] пана [нардепа від ОПЗЖ Нестора] Шуфрича, що ми ледь не кримінальний злочин здійснюємо, призначаючи їм перевірки. І на засіданні наші представники вручили їм запрошення. Та вони все одно потім не з'явилися", – пояснила вона.

Голова Нацради зазначила, що перевірки телеканалів із "пулу Медведчука" є сенс здійснювати далі, попри те, що вони опинилися під санкціями на п'ять років після рішення Ради національної безпеки і оборони.

"РНБО наклала заборону на розповсюдження програм, на здійснення певної діяльності, керуючись законом про санкції, але телевізійні ліцензії залишаються чинними доти, доки не будуть скасовані судом. Це як, наприклад, у вас є водійське посвідчення, а машини немає. Посвідчення досі в кишені – воно дійсне. Так і сталося, зрештою, щодо ліцензії ZIK та "112 Україна". Ми це зробили не на підставі рішення РНБО, а на підставі власних санкцій", – розповіла Герасим'юк.

Президент України Володимир Зеленський ввечері 2 лютого ввів у дію рішення РНБО про застосування санкцій проти нардепа від ОПЗЖ Тараса Козака та належних йому телеканалів.

Санкції передбачають позбавлення ліцензій "112 Україна", ZIK і NewsOne, їм наказано припинити мовлення, усю легальну діяльність медіакомпаній припинено строком на п'ять років. Провайдери одразу ж розпочали блокувати телеканали, а ті зробили спільну заяву про "політичну розправу" і пообіцяли боротися "за своє право мовити для українців".

Радник глави Офісу президента Михайло Подоляк зауважував, що йдеться про канали з так званого пулу кума президента РФ Володимира Путіна Віктора Медведчука. Їх "досить активно і часто відкрито використовують як інструменти чужої іноземної пропаганди в Україні", підкреслив Подоляк.

Блокування "112 Україна", ZIK і NewsOne не має нічого спільного з наступом на свободу слова, підкреслила прессекретарка Зеленського Юлія Мендель. За її даними, є підтвердження того, що ці канали фінансують із Росії.

Верховний Суд відкрив провадження за позовом про скасування санкцій проти трьох телеканалів.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ
 

Натисніть «Подобається», щоб читати
Gordonua.com в Facebook

Я вже читаю Gordonua в Facebook

 
 
 
 
 
Більше матеріалів
 

Публікації

 
усі публікації