ГОРДОН
 
 

Верховний Суд відмовився задовольняти позов про скасування санкцій проти "каналів Медведчука"

Цей матеріал можна прочитати і російською мовою
На розгляді Верховного Суду є ще дев'ять позовів щодо указу Зеленського про санкції проти Козака і його телеканалів
На розгляді Верховного Суду є ще дев'ять позовів щодо указу Зеленського про санкції проти Козака і його телеканалів
Фото: depositphotos.com

Касаційний суд у складі Верховного Суду 26 квітня відмовив у задоволенні позову громадянина, який оскаржив указ президента України Володимира Зеленського про застосування санкцій до низки телеканалів, які пов'язані з нардепом від "Опозиційної платформи – За життя" Віктором Медведчуком. Про це повідомляє пресслужба суду.

Позивач мотивував свої позовні вимоги тим, що указ президента порушує його право як споживача аудіовізуальної інформації через припинення мовлення телевізійних каналів NewsOne, ZIK, "112 Україна".

Суд у задоволенні позовних вимог відмовив повністю. Судове рішення може бути оскаржено у Великій палаті Верховного Суду.

У повідомленні наголошено, що на розгляді Касаційного суду всього є ще дев'ять позовних заяв, які заперечують указ президента від 2 лютого про введення санкцій. Вісім із них подали різні компанії, що потрапили під санкції, одну – нардеп від "Опозиційної платформи – За життя" Тарас Козак, власника цих компаній.

Контекст:

2 лютого президент України ввів у дію рішення РНБО про застосування санкцій проти Козака і телеканалів, які йому належать. Санкції передбачають позбавлення ліцензій "112 Україна", ZIK і NewsOne, їм наказано припинити мовлення, всю легальну діяльність медіакомпаній припинено строком на п'ять років. Провайдери відразу ж почали блокувати телеканали, а ті зробили спільну заяву про "політичну розправу" і пообіцяли боротися "за своє право мовити для українців".

Радник глави Офісу президента Михайло Подоляк зазначив, що йдеться про канали із так званого пулу глави політради ОПЗЖ Віктора Медведчука. Їх "досить активно і часто відкрито використовують як інструменти чужої іноземної пропаганди в Україні", підкреслив Подоляк.

Блокування "112 Україна", ZIK і NewsOne не має нічого спільного з наступом на свободу слова, підкреслила прессекретарка Зеленського Юлія Мендель. За її даними, є підтвердження того, що ці канали фінансують із Росії.

Козак придбав NewsOne і "112 Україна" наприкінці 2018 року, ZIK – улітку 2019-го. Зеленський у 2019 році заявляв, що Козак і Медведчук – це "одна історія" в контексті володіння українськими телеканалами.

Після блокування телеканалів, як з'ясував "Детектор медіа", медіахолдинг "Новини" вирішив об'єднати їх в один, а засновниками зробити співробітників. За даними джерел видання, новий канал подаватиме документи на отримання ліцензії на мовлення до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення.

17 лютого  у деяких користувачів супутникового телебачення замість заблокованого каналу NewsOne в ефір вийшов телеканал "Перший незалежний".

23 лютого міністр культури та інформполітики України Олександр Ткаченко заявив, що три заборонені в Україні телеканали  – "112 Україна", NewsOne і ZIK – із так званого пулу глави політради "Опозиційної платформи – За життя" Віктора Медведчука намагаються повернутися в ефір. Він повідомив, що ТОВ "Медіахолдинг "Новини" було зареєстровано 18 лютого, за два тижні після блокування каналів в українському ефірі. Засновниками нового ТОВ стало 100 осіб.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

КОМЕНТАРІ:

 
Заборонені нецензурна лексика, образи, розпалювання міжнаціональної та релігійної ворожнечі і заклики до насильства.
 
Залишилось символів: 1000
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ
 

Натисніть «Подобається», щоб читати
Gordonua.com в Facebook

Я вже читаю Gordonua в Facebook

 
 
 
 
 

Публікації

 
усі публікації