$40.44 €43.23
menu closed
menu open
weather +25 Київ

Латвія анулює ліцензію російському телеканалу "Дождь"

Латвія анулює ліцензію російському телеканалу "Дождь" "Дождь" втратив ліцензію на мовлення в Латвії
Фото: wikipedia.org
Національна рада електронних засобів масової інформації анулює ліцензію на мовлення російського телеканала "Дождь". Про це інформує пресслужба ради у Facebook 6 грудня.

У повідомленні зазначено, що рішення про анулювання ліцензії на мовлення ухвалили "у зв'язку із загрозою національній безпеці та громадському порядку".

Рішення набуде чинності в ніч на четвер, 8 грудня. Цього дня "Дождь" припинить мовлення на території Латвії, ідеться в повідомленні.

Контекст

Телеканал "Дождь" працював у Росії у 2010–2022 роках. У 2021 році його визнали у РФ "іноземним агентом".

Від початку повномасштабного вторгнення в Україну 24 лютого Роскомнагляд вимагає, щоб ЗМІ називали воєнні дії в Україні "спеціальною операцією" і не вживали слів "війна", "вторгнення" чи "напад". Через відмову виконувати цю вимогу у РФ першого тижня війни заблокували десятки ЗМІ, зокрема "Дождь", "Эхо Москвы", The New Times та інші.

На початку березня "Дождь" вирішив зупинити роботу. Головний редактор телеканала Тихон Дзядко і частина журналістів заявили, що поїхали з Росії на тлі погроз колективу.

6 червня голова Національної ради з електронних ЗМІ Латвії Іварс Аболіньш повідомив, що Латвія видала ліцензію телеканалу "Дождь" і тепер він вестиме мовлення з Риги.

2 грудня вибухнув скандал через те, що ведучий "Дождя" Олексій Коростельов заявив, що канал допомагає російській армії. У випуску програми "Здесь и сейчас" від 1 грудня прозвучала така фраза: "Якщо у вас є відомості, є свідчення про те, як відбувається мобілізація, як мобілізовані служать на фронті, вирушають на передову, і ви хочете розповісти про проблеми в російській армії, надсилайте нам повідомлення на пошту або пишіть нам у наш Telegram-бот... Ми сподіваємося, що багатьом, військовослужбовцям зокрема, ми змогли допомогти, наприклад, з оснащенням і просто елементарними зручностями на фронті". Після скандалу телеканал звільнив Коростельова.

2 грудня Національна рада з електронних ЗМІ Латвії визнала порушенням показану телеканалом "Дождь" карту з Кримом у складі Росії, а також вживання слів "наша армія" стосовно російських військових. За це канал оштрафували на €10 тис. Це вже друге порушення з боку "Дождя", за три порушення в телеканала можуть відібрати ліцензію, попередили в раді.