ГОРДОН
 
 

У Латвії позбавили ліцензії телекомпанію, яка показала сюжет про ефективність оселедця проти COVID-19. Вона ретранслювала російський "Первый канал"

Цей матеріал можна прочитати і російською мовою
ПБК вважають найпопулярнішим російськомовним телеканалом у Латвії
ПБК вважають найпопулярнішим російськомовним телеканалом у Латвії
Фото: depositphotos.com

Національна рада з радіо і телебачення Латвії анулювала ліцензію "Первого балтийского канала Латвия" (ПБК Латвия), який ретранслював програми російського "Первого канала". Про це повідомляють на сайті регулятора 21 жовтня.

"Рішення ухвалено через те, що протягом року в роботі телеканала "ПБК Латвия" виявили три серйозні порушення закону про електронні ЗМІ", – ідеться в повідомленні.

У першому випадку телеканал дістав штраф за трансляцію програм, створених іншими ЗМІ. Повторно ПБК оштрафували за недотримання правила, за яким він мав надавати 51% ефірного часу європейській продукції.

Третє порушення – поширення відомостей, які становлять загрозу суспільному здоров'ю. В одній із програм, показаних телеканалом, заявляли, що "інфекція COVID-19 – захворювання з низьким рівнем заразності, і йому можна запобігти, вживаючи оселедець", повідомили в національній раді.

У всіх трьох випадках канал оштрафували, третє за рахунком порушення дало можливість анулювати ліцензію.

Мовлення мають припинити 26 жовтня, у каналу є право оскаржити це рішення в суді.

Згідно з даними компанії Kantar, у вересні 2021 року ПБК був третім за популярністю каналом у країні (поряд із каналами латиською мовою). ЗМІ пишуть, що він був також найпопулярнішим російськомовним каналом у Латвії.

Ліцензію каналу ПБК видав латвійський регулятор у лютому 2015 року строком на 10 років. Вона належить компанії Pirmais Baltijas Kanāls, яка володіє також ліцензіями каналів "Первый балтийский канал Эстония" і "Первый балтийский канал Литва", обидві видано в Латвії.

Як повідомляє "Настоящее время""Первый балтийский канал" створили на основі російського державного "Первого канала" для мовлення у країнах Балтії, він входить у балтійський медіахолдинг Baltic Media Alliance.

Контекст:

2019 року Латвія заборонила транслювати дев'ять російськомовних телеканалів через санкції проти російського бізнесмена Юрія Ковальчука, який є їхнім бенефіціаром.

У липні 2020 року в Латвії заборонили мовлення семи каналів RT, "тому що вони опинилися під ефективним контролем, володінням і одноосібним контролем Дмитра Кисельова, який є об'єктом санкцій, введених Радою ЄС за підрив територіальної цілісності, суверенітету і незалежності України".

У лютому 2021 року в Латвії заборонили ретрансляцію 16 російських каналів, серед яких REN TV Baltic і NTV Mir Baltic. За даними глави регулятора, рішення ухвалили, оскільки не вдалося встановити, хто представляє ці канали в Латвії.

Тоді ж регулятор заборонив на рік мовлення телеканала "Россия-РТР". Його також забороняли 2014-го, 2015-го і 2016 року і на три місяці 2019 року.

Рішення латвійського регулятора про заборону "Россия-РТР" вітав міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба, глава Мінкульту Олександр Ткаченко подякував Латвії за цей крок і назвав його гарним прикладом для інших країн.

У МЗС Росії рішення про заборону ретрансляції каналу назвали "політичним демаршем".

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ
 

Натисніть «Подобається», щоб читати
Gordonua.com в Facebook

Я вже читаю Gordonua в Facebook

 
 
 
 
 
Більше матеріалів
 

Публікації

 
усі публікації