$39.55 €42.43
menu closed
menu open
weather +6 Київ

Биков: Коли я знімав "Майора", ще не було цього вододілу: "Ми більше не знімаємо про "Рашку-гівняшку" G

Биков: Коли я знімав "Майора", ще не було цього вододілу: "Ми більше не знімаємо про "Рашку-гівняшку" Биков: Загалом ця історія – із критикою нинішнього простору – звичайно, на "Левіафані" так чи інакше закінчилася
Фото: yury_bykov / Instagram
Російський кінорежисер, композитор, продюсер і актор Юрій Биков розповів в інтерв'ю засновнику інтернет-видання "ГОРДОН" Дмитрові Гордону, що після виходу фільму Андрія Звягінцева "Левіафан" у РФ перестали знімати критичні соціальні картини державним коштом.

Після виходу соціальної драми російського режисера Андрія Звягінцева "Левіафан" у Росії припинили виділяти державне фінансування на критичні картини. Про це в інтерв'ю засновнику інтернет-видання "ГОРДОН" Дмитрові Гордону розповів російський кінорежисер, сценарист, композитор, продюсер і актор Юрій Биков.

"Зараз очевидно, що немає жодного допущення на жорстку самокритику. Я маю на увазі, державним коштом. Я не знаю, з погляду індустрії, погано це чи добре... Ми зараз зустрічаємося із хлопцями, близькими і менш близькими колегами, які знімали в нульові проблемні картини. І за станом, і за відчуттям усі обмінюємося – вибачте за тавтологію – відчуттям, що ці часи закінчилися. Коли один за одним були "Довге і щасливе життя" [режисера Бориса Хлєбнікова], "Дзиґа" [Василя Сігарєва], "Бубен, барабан" [Олексія] Мизгирьова тощо", – сказав Биков.

Він зазначив, що себе "до цієї хвилі не сильно зараховує", але визнав, що фільм "Майор", який вважає своєю найкращою роботою, знімав дещо в інших обставинах.

"На той момент поки ще не було, наскільки я пам'ятаю, "Левіафана", не було цього вододілу: "Ми більше не знімаємо про "Рашку-гівняшку", – тощо. Це я зараз про цитату колишнього міністра культури. Тоді ще держава підтримувала це – і різних режисерів, і різні критичні картини, і набагато жорсткіші", – сказав режисер.

Після "Левіафана" картини на соціальні теми "були не такими зубастими", продовжив він.

"Загалом ця історія – із критикою нинішнього простору – звичайно, на "Левіафані" так чи інакше закінчилася. І якісь такі картини виходили або вже за інерцією, або були не такими зубастими. Тому що, наприклад, наступна картина Звягінцева, яка називалася "Нелюбов", жодного державного фінансування не передбачала", – зазначив Биков.

Фільм "Майор" вийшов на екрани 2013 року. Биков називає його своєю "найважливішою і поки найдорожчою картиною". Режисер розповів, що коли знімав фільм, думав, що він лише про свавілля міліції.

"А зараз я розумію, що для мене це була дуже особиста історія, тому що я не міг знайти своїх і мені здавалося, що якщо я на прикладі цієї історії покажу, що навіть ті, хто прилаштувалися в систему, у підсумку втратять і своїх, і чужих... Зараз я розумію, що набагато глибший і набагато трагічніший зміст. Звичайно, можна знайти будь-які соціально-політичні інтонації в будь-якій резонансній картині, але головне – щоб була якась інша глибина, якесь інше дно", – сказав Биков.

Інтерв'ю з Биковим вийде сьогодні на YouTube-каналі "В гостях у Гордона". Трансляцію розпочнуть о 18.00

Світова прем'єра фільму Звягінцева "Левіафан" відбулася 2014 року. 2015 року картина завоювала престижну премію "Золотий глобус" у номінації "Найкращий іноземний фільм".

У грудні 2014 року тодішній міністр культури РФ Володимир Мединський на зустрічі з читачами в Санкт-Петербурзі заявив, що кінокартини, які дискредитують образ Росії, не отримають державного фінансування.

"У чому я не бачу сенсу – це знімати фільми на гроші міністерства культури, які обпльовують обрану владу, навіть не критикують. Це про тих, хто знімає кіно за принципом "Рашка-гівняшка". Навіщо? Якийсь державний мазохізм", – цитує його "Фонтанка".

Висловлювання Мединського багато хто пов'язав із фінансуванням "Левіафана". У РФ картину називали "русофобською", яка показала "найбрудніші сторони російського суспільства", і закликали повернути гроші, які Звягінцев отримав із бюджету на зйомки кінострічки.