ГОРДОН
 
 

"Ти перетворився із зірки професії на жалюгідного найманого піарника "Кварталу". Бутусов і Лещенко влаштували суперечку через Kyiv Post

Цей матеріал можна прочитати і російською мовою
Причиною суперечки стала ситуація з перезапуском Kyiv Post та інформація про можливий тиск із боку ОП на власника видання
Причиною суперечки стала ситуація з перезапуском Kyiv Post та інформація про можливий тиск із боку ОП на власника видання
Фото: Matti Maasikas / Twitter

Головний редактор видання "Цензор.НЕТ" Юрій Бутусов 9 листопада написав у Facebook пост, присвячений ситуації із закриттям та нібито перезапуском української англомовної газети Kyiv Post.

Бутусов, аналізуючи те, що відбувається, дійшов висновку, що власник Kyiv Post – одеський забудовник Аднан Ківан – може підпадати під дію закону про олігархів. Він звернув увагу, що весь колектив звільнили за місяць після виходу статті з інформацією про причетність президента України Володимира Зеленського до офшорного скандалу Pandora Papers.

"Утримання видання для Ківана було статусною справою, але щось зараз різко змінилося, і респектабельне видання стало дуже незручним для мільярдера. Він міг відкрити інше видання навіть без закриття Kyiv Post, статки дозволяють. Але хтось не дозволив мільярдерові утримувати і далі незалежний ресурс. Ківан не може собі дозволити сваритися з владою, його бізнес абсолютно залежить від особистих відносин із посадовцями державних контролювальних та регулювальних організацій у сфері будівництва. На жаль, є підстави припускати, що закриття Kyiv Post – це реальний тиск на свободу слова, що Офіс президента шукає всі можливості, щоб змусити ЗМІ, які критикують владу, змінити свою редакційну політику", – написав Бутусов.



У коментарі до нього прийшов колишній журналіст, екснардеп та член наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко. Він назвав повідомлення Бутусова домислами та нагадав йому про Сеяра Куршутова, який, як говорив ексглава Міністерства внутрішніх справ Арсен Аваков, фінансує видання "Цензор.НЕТ". Аваков заявляв, що Куршутова занесли до санкційного списку як контрабандиста через це, Лещенко ж назвав останнього контрабандистом.

Бутусов відповів, що про ймовірний тиск на Kyiv Post писала до нього головна редакторка "Української правди" Севгіль Мусаєва, але їй Лещенко, який раніше працював в "Українській правді", "не посмів" нічого відповісти.

"Приємно, що твої роботодавці з Офісу президента такі уважні до моєї персони, і ти о другій годині ночі прибіг сюди коментувати мій пост, важка ця робота, постійно боротися з критикою Зеленського в інтернеті, вимотує", – зіронізував Бутусов. Він наголосив, що ніхто інший, окрім влади, не може змусити мільярдера "раптом закрити видання".

"І всі це чудово розуміють, роздратування викликала обкладинка, і не лише сама ця обкладинка, але й інші матеріали видання – наприклад, "Вагнергейт". Покарали тому, що мали можливість. [...] Ти перетворився з колишнього журналіста, який колись був одним із зірок професії, на жалюгідного найманого піарника "Кварталу", який готовий отримувати гроші від будь-кого – від глибоко збиткової залізниці, від [глави ОП Андрія] Єрмака, [його радника Михайла] Подоляка, і дна в тебе вже немає, і замість розслідувань ти тепер прагнеш виправдати будь-яке лайно, яке тобі кладуть на язик", – звернувся він до Лещенка.

Бутусов додав, що "жоден контрабандист не фінансує "Цензор.НЕТ", і найкраще це відомо нібито Єрмаку.

Лещенко у відповідь назвав Бутусова брехуном і запевнив, що краще обізнаний із причинами того, що відбувається в Kyiv Post.

"Щодо "лайна, яке кладуть на язик", то мені страшно за такі твої нездорові фантазії. Страшно і соромно за тебе, Юро!" – обурився екснардеп.

Керівний партнер "Савік Шустер Студії" Павло Єлізаров зауважив, що "коли альфонс-залізничник говорить про совість", це має смішний вигляд. "Напевно, про це поняття десь у книзі прочитав..." – резюмував він.

Контекст:

Англомовну газету Kyiv Post заснували 1995 року, перший власник – американець Джед Санден – 2009-го продав видання британсько-українському бізнесмену Мохаммаду Захуру. Той, у свою чергу, 2018 року продав газету Ківану.

Ківан 8 листопада 2021 року заявив, що газету переформатують. На час перезапуску роботу видання зупинять приблизно на місяць, сказав він. На сайті видання зазначали, що газету закривають "негайно" та "на короткий час".

Колектив Kyiv Post заявив, що закриття видання та звільнення редакції – розплата власника за спробу журналістів зберегти незалежність Kyiv Post. Співробітники газети повідомили: вони дізналися, що звільнені, у день, коли Ківан оголосив про перезапуск видання.

За даними Мусаєвої, проблеми в редакції почалися кілька тижнів тому і вони нібито пов'язані з тиском на Ківана з Офісу президента.

Спікер президента Сергій Никифоров заявив, що новина про "перезавантаження" роботи видання Kyiv Post та його закриття для цього на місяць стала несподіванкою для Офісу президента. Також в ОП, за його словами, були "щиро і неприємно здивовані" тим, що ситуацію з Kyiv Post пов'язують із Зеленським та його адміністрацією.

Ківан заперечує тиск із боку Офісу президента.

Голова представництва Євросоюзу в Україні Матті Маасікас заявив, що Україна ризикує втратити Kyiv Post "із наслідками". Посольство США в Україні висловило сподівання, що Kyiv Post знайде спосіб продовжити роботу.

Аліна ГРЕЧАНА
журналістка
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ
 

Натисніть «Подобається», щоб читати
Gordonua.com в Facebook

Я вже читаю Gordonua в Facebook

 
 
 
 
 
Більше матеріалів
 

Публікації

 
усі публікації